pondělí 22. srpna 2016

Perseidy 2016

Z technických důvodů jsem se letos moc nevěnoval vysílání. Podařilo se mi ulovit pouze EI9E na 6m, jinak jsme měl docela nepřekonatelné rušení na všech pásmech. Proto jsem se raději rozhodl využít dobrou předpověď počasí a v noci z 11.08.2016 jsem pozoroval a pokoušel se fotit Perseidy. Nejprve jsem počkal do jedné hodiny po půlnoci na to až zapadne docela jasný měsíc a potom jsem šel pozorovat. Za dvě hodiny jsem zahlédl asi tak 70 Perseid, pět jiných meteoritů, několik družic a jeden záblesk Iridia.

První pěkná fotka:




Pokoušel jsem se i fotit, ale úspěšnost byla tak 30%. Padala docela výrazná rosa a vždy asi tak po 20 minutách se mi úplně zarosil objektiv. Vše (mimo předposledního složení fotek) jsou fotky o délce 10sec. a ISO 1600.


Výřez z jedné fotek, kde jsem zachytil dva meteority. Jeden docela výrazný, druhý úplně vpravo slaboučký a navíc celé to křižuje družice:




Součet několika snímků Perseid. Jde rozpoznat, že vylétají z jednoho místa vlevo nad střechou:



A ještě jedna Persea:







Uvidíme jak se bude dařit příště.