čtvrtek 8. listopadu 2012

ARRL EME 2012 první kolo

Máme tu opět ARRL EME kontest, po loňském utrpeném vítězství (správná volba kategorie HI) jsem se letos rozhodl jen rozdávat body. Týden před závodem jsem vše oprášil, rozchodil ovládání a otestoval na EME, že mně zařízení funguje. Strategie pro závod byla jednoduchá v pátek jít raději spát a v sobotu začít brzy ráno, spočítal jsem si kde bude měsíc a snažil se přednastavit směr a elevaci (aktuálně mám jen jednoduchý TV rotátor a na elevaci jacka s pamětmi), jak již bývá pravidlem, při tomto závodě se musí něco posmolit, když jsem pohyboval s elevací shořel motor v Jackovi, nezbylo nic jiného než již za tmy táhlo vymontovat zkompletovat s jiným již nefunkčním táhlem a namontovat na antény, nějak alespoň odhadem přeprogramovat elevaci alespoň po pěti stupních a byl jsem ready. V samotném závodě se již kromě občasných výpadků předzesilovače v neděli dopoledne nic nepokazilo. Podmínky byly hlavně v sobotu ráno mizerné, ke konci závodu v neděli večer již standardní, ale zase nebylo koho dělat. Z 21 stanic, které jsem slyšel se mi podařilo udělat 14 spojení, pomocí JT65B: OH2PO, PY2BS, LZ1DX, K4EME, DL7APV, UA3PTW, G4RGK, EA5CJ, JA6AHB, DK3WG, K1JT a na telegrafu SM4IVE, SV1BTR a OZ4MM. Stále jsou stanice, které produkují nádherné signály, ale jsou hluché jako K3MF, byl slyšet několik hodin, ale neviděl jsem že by dělal spojení a třeba PA0PLY toho jsem slyšel několikrát pěkně z reproduktoru (a to má údajně jen 600W) ale vůbec mně neregistroval, ze zajímavých stanic jsem slyšel LU1C toho ještě nemám, uvidíme přístí kolo, možná se spojení podaří.